
Quo vadis, české školství? Svoboda x řízenost
Snížit rozdíly mezi školami, přivřít stále se rozevírající nůžky, podpořit nejslabší školy, … Takové výroky doprovázely start revize rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Jaká

Podcast Mozaika vzdělávání #28: S Jiřím Raitermanem o propojování umění a vzdělávání v Centru DOX
Jiří Raiterman je učitelem Střední umělecké školy grafické v Jihlavě a vedoucím vzdělávacího oddělení pražského Centra současného umění DOX. Jako spoluautor konceptu a kurátor se

Podcast Mozaika vzdělávání #27: S Václavem Strnadelem o fungování mozku a tréninku soft skills
Václav Strnadel již v sedmnácti letech jako středoškolský student vstoupil do světa byznysu, když začal učit angličtinu ve firmách, později na střední i vysoké škole.

Podcast Mozaika vzdělávání #26: S Dominikem Dvořákem o revizích rámcových vzdělávacích programů
Dominik Dvořák je vysokoškolským pedagogem působícím na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Profesně se věnuje tématu vzdělávacích kurikul v

Podcast Mozaika vzdělávání #25: S Jaroslavou Budíkovou o školní zralosti a připravenosti
Jaroslava Budíková je speciální pedagožka pracující v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 11 a 12, lektorka v minulosti spolupracující například s RWCT (Čtením a psaním ke

Podcast Mozaika vzdělávání #24: S Petrem Hopfingerem o přípravě (budoucích) ředitelů škol
Petr Hopfinger je lídrem programu Ředitel naživo, který se zaměřuje na vzdělávání a podporu současných i budoucích ředitelů škol. Jako učitel působil na Mensa gymnáziu

Podcast Mozaika vzdělávání #23: S Janem Dolejšem o rozvoji digitálních dovedností
Jan Dolejš začínal před pěti lety jako lektor digitálních dovedností a postupně se propracoval až k pozici CEO ve společnosti Digiskills, která podporuje lidi a

Proč na vysvědčení hodnotíme slovně?
Stojí to velké množství energie a času, prakticky celý pedagogický tým na jednotlivých textech pracuje více než 14 dní, výsledek nikdy nebude dokonalý, přesto to

Podcast Mozaika vzdělávání #22: S Pavlem Šimerdou o vzdělávání v roli žáka, rodiče, lektora
Pavel Šimerda na sociálních sítích krom svého vlastního jména vystupuje také jako Grumpy Programmer a nejen v posledních týdnech četně komentuje vzdělávání v českých školách.

Plán hodiny vs. realita aneb bez vztahu nelze učit
Jak plánujete svou výuku? Co děláte, když věci nejdou podle plánu? Jak se vypořádáváte se změnami? Nežijeme v ideálním světě. Jako učitelé si plánujeme svou

Podcast Mozaika vzdělávání #21: S Kateřinou Emer o (mimořádném) nadání a vyvážené inkluzi
Kateřina Emer pracuje jako koordinátorka podpory nadání, mentorka škol, konzultantka vyvážené inkluze, školitelka mentorů a lektorů. Když ji představují její děti, říkají, že učí učitele

Proč nemá smysl čekat na revize rámcových vzdělávacích programů?
V posledních měsících jsou jedním z hlavních témat českého školství revize rámcových vzdělávacích programů (RVP). Projekt, který se zcela zastavil na neshodách na základních východiscích.

Co nám přináší prezentace školy?
Máme za sebou první letošní prezentaci Základní škola Be Open rodičům našich možných budoucích žáků. Přestože nás tři taková setkání stojí mnoho času a energie, považuji je

Podcast Mozaika vzdělávání #20: S Danem Pražákem o povzbuzování učitelů i snahách o změnu systému
Daniel Pražák je učitelem přírodopisu a dějepisu na ZŠ Strossmayerovo náměstí v Praze, mluvčím hnutí Otevřeno, autorem podcastu Hovory z kabinetu. Také se umístil na

Podcast Mozaika vzdělávání #19: S Jankem Wagnerem o kostlivcích a jiných útrapách českého školství
Janek Wagner je jedním z nejvýraznějších komentátorů českého školství nejen na sociálních sítích. Je například členem poradního týmu ministra školství, prezidia zapsaného spolku Pedagogická komora