![Mozaika vzdělávání #60: Jakub Valenta](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/mozaika_podcast_epizoda_60-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #60: S Jakubem Valentou o výuce informatiky a Vzdělání budoucnosti
Jakub Valenta je učitel, iniciátor a zakladatel organizace Vzdělání budoucnosti, která se zaměřuje nejen na téma tzv. nové informatiky a programování. V rozhovoru jsme zmapovali
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/podcast_inspirativni_myslenky-300x186.png)
Rozhovor v prvním dílu podcastu Inspirativní Myšlenky
Děkuji Martině Novotné a Jaroslavu Juhovi za rozhovor o učitelském povolání a s ním spojených aktuálních výzvách, o životě Základní školy Be Open, o založení
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/mozaika_podcast_epizoda_59-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #59: S Františkem Dobšíkem o činnosti školských odborů
František Dobšík je absolventem studia učitelství pro první stupeň základní školy na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity, pedagogické zkušenosti sbíral na brněnských základních školách, od roku
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/06/mozaika_podcast_epizoda_58-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #58: S Hanou Košťálovou o rozvoji čtenářských dovedností
Hana Košťálová je programová ředitelka neziskové organizace Pomáháme školám k úspěchu. Dlouhodobě se zaměřuje na téma rozvoje čtenářství a pisatelství, již na konci 90. let
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/Snimek-obrazovky-2024-07-12-102756-300x123.png)
O revizích rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání pro eduin.cz
Děkuji eduin.cz za prostor popsat, co si myslím o revizi rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Celý článek najdete na eduin.cz.
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/fotbal_ucebnice-204x300.jpg)
Od teorie k praxi aneb podobnost mezi fotbalem a školstvím
Už v roce 2014 vyšlo první vydání Učebnice fotbalu pro trenéry dětí (4-13 let). Z mého pohledu se jedná o velmi srozumitelný a strukturovaný návod
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/05/mozaika_podcast_epizoda_57-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #57: S V. Šnebergerem o globálním vzdělávání a podpoře učitelů
Václav Šneberger je metodikem Young Caritas, hnutí fungujícího pod křídly Charity České republiky, které se zaměřuje na téma globálního vzdělávání. Je metodikem, mentorem a lektorem
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/rvp_gymnazia-300x252.jpg)
Rámcové vzdělávací programy a víceletá gymnázia
„Jestli se rámcové vzdělávací programy (RVP) propsaly do praxe, poznáme na osmiletých gymnáziích. Dokud se nepromění, zůstane stejný celý český vzdělávací systém.“ Tolik můj výkop.
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/NPI_RVP-300x180.jpg)
Revize RVP ZV: Kulatý stůl pro vzdělávací oblast geografie
V pátek 10. května 2024 jsem se za Učitelskou platformu zúčastnil „kulatého stolu“, na kterém tvůrci revidovaného rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oboru
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/kdo_by_mel_mluvit-300x169.jpg)
Záznam kulatého stolu: Kdo by měl mluvit hlasem učitelů?
V pondělí 29. dubna 2024 jsem za Asociaci pedagogických pracovníků ČR vystoupil v rámci kulatého stolu s tématem Kdo by měl mluvit hlasem učitelů? Setkání
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/04/mozaika_podcast_epizoda_56-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #56: S V. Pechanovou a K. Sirotkovou o Platformě pro včasnou péči
Kateřina Sirotková je ředitelkou Platformy pro včasnou péči. Vladimíra Pechanová členkou její rady a také ředitelkou mateřské školy v Obrnicích. S oběma dámami jsme se
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/konkursni_rok_vyber_reditele-300x252.jpg)
Konkursní rok 2024: Kdo vybírá ředitele školy?
Konkursní komise, mohla by znít intuitivní odpověď, jenže…. V rámci konkursu komise skutečně určí, kteří kandidáti jsou vhodní pro výkon funkce ředitele školy, a mezi
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/07/slovnicek_tandemova_vyuka-300x252.jpg)
Slovníček moderního školství: tandemová výuka
Tandemová (párová) výuka není doménou jen inovativních (alternativních) škol. V posledních letech s ní v různých podobách experimentují školy napříč stupni vzdělávání, regiony, … (Některé
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/04/mozaika_podcast_epizoda_55-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #55: S Annou Kačabovou o rozvoji podnikavosti v českých školách
Anna Kačabová vede Asociaci podnikavé Česko, která sdružuje jedenáct organizací z řad škol, neziskových organizací a spolků, které usilují o rozvoj podnikavosti v rámci celoživotního
![](https://marekadler.cz/wp-content/uploads/2024/04/mozaika_podcast_epizoda_54-300x300.png)
Podcast Mozaika vzdělávání #54: S Simonou Špádovou a Tomášem Konrádem o Inovativním podnikání
Simonu Špádovou a Tomáše Konráda spojuje bakalářský studijní program Inovativní podnikání České zemědělské univerzity. Simona je studentkou třetího ročníku tohoto programu postaveného na finském konceptu