Podcast Mozaika vzdělávání #9: Se Zuzanou Papáčkovou o integraci dětí s odlišným mateřským jazykem do českých škol
Zuzana Papáčková je ředitelkou společnosti META, která se zaměřuje na podporu integrace dětí s odlišným mateřským jazykem do českých škol. Spolu se svými kolegyněmi provozuje
Podcast Mozaika vzdělávání #8: S Janem Břížďalou o roli kraje jako zřizovatele škol a práci krajského radního
Jan Břížďala je středoškolský učitel a od podzimu 2020 radní pro oblast školství, mládeže a sportu, informatiky a komunikačních technologií Kraje Vysočina. Jak ve své
Podcast Mozaika vzdělávání #7: S Evou Dittrich Sanigovou o výběru základní školy a zápisu k povinné školní docházce
Eva Dittrich Sanigová je zřizovatelkou a autorkou vzdělávací koncepce Školy Vela v pražském Hloubětíně. V sedmém dílu podcastu Mozaika vzdělávání jsme spolu hovořili o tématu,
Podcast Mozaika vzdělávání #6: S Andreou Vedralovou o zodpovědnosti za učení a rozvoji kompetence k učení
Jako pedagogové mnohdy věnujeme příliš málo pozornosti samotné dovednosti učit se. Právě o ní jsme tedy v šestém dílu podcastu Mozaika vzdělávání mluvili s lektorkou,
Podcast Mozaika vzdělávání #5: S Danielem Lessnerem o změnách ve výuce informatiky a digitální kompetenci
Revize výuky informatiky je jedním z nejvýraznějších témat současného českého školství. Cíle výuky informatiky se nezměnily dlouhých patnáct let. Snad právě proto je nynější proměna
Podcast Mozaika vzdělávání #4: S Martinem Mikulášem o tvorbě učebnic a učení ve Spojených státech
V životopisu vysokoškolského pedagoga Martina Mikuláše najdeme učitelskou kvalifikaci s netradiční předmětovou kombinací. Vystudoval anglický jazyk a matematiku, což zúročil v rámci svého angažmá ve
Podcast Mozaika vzdělávání #3: S Jaroslavem Novákem o ředitelských konkursech, podpoře ředitelů a rozvoji školy
Jaroslav Novák je ředitelem základní a mateřské školy v Chýni nedaleko Prahy sedmým rokem. Pod jeho rukama narostl počet žáků z 80 na 520, natáčeli
Podcast Mozaika vzdělávání #2: S Kateřinou Vrtiškovou o učení venku, Škole bez poražených a Global Teacher Prize
Proč se s dětmi učit venku? Co je třeba, aby mohl učitel s žáky opustit zdi školní budovy? Co se skrývá za značkou Škola bez
Podcast Mozaika vzdělávání #1: Magdalena Málková
Prvním hostem podcastu Mozaika vzdělávání se symbolicky stala Magdalena Málková, jejíž působení v českém školství lze přirovnat právě k mozaice různorodých aktivit. Můžete se s
IVýP – Znáte šikovného pomocníka pro řešení výchovných problémů?
Pod zkratkou IVýP se skrývá nástroj pro řešení rizikového chování žáků, který mají školy k dispozici už přibližně osm let. Přesto je povědomí o jeho
K nové informatice a digitální kompetenci
Změny v rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) zatím zasáhly obor informatiky. Změnila se hodinová dotace z 1 hodiny na prvním stupni a
Dvě zajímavosti k asistentkám pedagoga
Téma asistentek a asistentů pedagoga je velmi široké. Nabízím dvě zajímavé a možná neznámé skutečnosti. 1. Počty asistentů pedagoga ve školních letech:👉 2008/2009: 3917👉 2017/2018:
SRPŠ. Pět možných překvapení
V českém školství není mnoho známějších zkratek. Zároveň nenajdeme moc výraznějších příkladů setrvačnosti školského systému a také nepřesného či chybného chápání pojmů, kterým veřejnost zdánlivě
Co ne/zjistíme v rejstříku škol?
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) spravuje Rejstřík škol a školských zařízení (https://lnkd.in/d8irU5En). Možná nezajímavá informace. Možná. Nebo se můžeme podívat na to, jaké informace
Co je školské poradenské pracoviště?
Následující řádky mají za cíl představit rozdíl mezi školním poradenským pracovištěm (ŠPP) a školským poradenským zařízením (ŠPZ). Podíváme se také na to, s jakými poradenskými