Učitelé stále chybí, hledání probíhá také o prázdninách

Cesta do pekel…

… není dlážděná dobrými úmysly. V případě nedostatku učitelů ve školách (nejen) v Praze a okolí je dlážděná zoufalstvím.

😞 Desítky škol stále (i o letních prázdninách) hledají učitele, kteří mají nastoupit v posledním srpnovém týdnu.
😞 Nejvíce chybějí vyučující pro 1. stupeň.
😞 Chybí už i vyučující českého jazyka, zeměpisu, dalších oborů, ve kterých ještě nedávno nedostatek nebyl.

Přetáhnout učitele na lepší plat zachrání konkrétní školu. Ale není to dlouhodobé a hlavně systémové řešení. Zajímavé je, že takto nepřetahují jen soukromé školy, u kterých bychom to předpokládali, takto se například před dvěma lety tahal o učitele Karlovarský kraj s Město Cheb. Takto o své učitele bojuje hlavní město Praha.

Je na čase, aby se tématu nedostatku učitelů začalo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) seriózně věnovat. Je to výzva i pro další organizace jako Učitelská platforma.

Organizacím jako Učitel naživo / Teach Live či Začni učit! patří dík za jejich snahu, ale je třeba si uvědomit, že nám chybí minimálně 6000 kvalifikovaných učitelů (uvádí MŠMT), reálně spíš dvojnásobek či trojnásobek. Takže dvacet nových učitelů ročně je vítaných, zároveň však kapkou v rozšiřujícím se moři.

❗️ Pojďme věnovat tématu nedostatku učitelů pozornost, kterou si zaslouží.
❓ Jak chceme zavádět „novou informatiku“, když v mnoha školách i regionech nemáme jediného kvalifikovaného a aprobovaného učitele informatiky?

——————————————-

Svět je malý a když víte, že škola ze snímku získala učitele, který ve školním roce 2021/2022 prošel třemi školami a nyní nastupuje na čtvrtou…

Blog / podcast

fotka_kolecko_300
Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be OpenZáŠkolaŠkola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a spolupracuji se společnostmi INFRASchool My ProjectV laviciPodílel jsem se na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: