Podcast Mozaika vzdělávání #32: S Markem Výborným o školství z pohledu učitele, ředitele i politika
Marek Výborný je středoškolský učitel, bývalý ředitel Gymnázia Mozartova Pardubice, politik KDU-ČSL se zkušeností z městského zastupitelstva v Heřmanově Městci i v Poslanecké sněmovně.V rozhovoru
Podcast Mozaika vzdělávání #31: S Ondřejem Štefflem o ScioKompetencích a síti ScioŠkol
Ondřej Šteffl je ředitelem společnosti Scio, která nabízí široké portfolio služeb v oblasti vzdělávání. Například je zakladatelem 16 základních a 3 středních ScioŠkol, realizátorem národních
Proč opět zažíváme humbuk kolem přijímacích zkoušek?
Snadná odpověď: Protože jakékoliv přijímací zkoušky s sebou přináší stres, někdy gradující mnoho měsíců, a na konci zůstanou úspěšní a poražení. Z principu to nemůže
Podcast Mozaika vzdělávání #30: S Ondřejem Kaniou o provozování sítě škol v Česku i v zahraničí
Ondřej Kania je ředitelem společnosti JK Education, zřizovatelem Pražského humanitního gymnázia a sítě škol American Academy, jejíž pobočky najdeme v Praze, v Brně, v Bratislavě
Podcast Mozaika vzdělávání #29: S Hanou Chramostovou o Montessori pedagogice v MŠ a ZŠ
Hana Chramostová je ředitelkou pražských Montessori škol Andílek. Spolu se svými kolegyněmi a kolegy vzdělává děti od jednoho a půl roku až do deváté třídy
Quo vadis, české školství? Svoboda x řízenost
Snížit rozdíly mezi školami, přivřít stále se rozevírající nůžky, podpořit nejslabší školy, … Takové výroky doprovázely start revize rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Jaká
Podcast Mozaika vzdělávání #28: S Jiřím Raitermanem o propojování umění a vzdělávání v Centru DOX
Jiří Raiterman je učitelem Střední umělecké školy grafické v Jihlavě a vedoucím vzdělávacího oddělení pražského Centra současného umění DOX. Jako spoluautor konceptu a kurátor se
Podcast Mozaika vzdělávání #27: S Václavem Strnadelem o fungování mozku a tréninku soft skills
Václav Strnadel již v sedmnácti letech jako středoškolský student vstoupil do světa byznysu, když začal učit angličtinu ve firmách, později na střední i vysoké škole.
Podcast Mozaika vzdělávání #26: S Dominikem Dvořákem o revizích rámcových vzdělávacích programů
Dominik Dvořák je vysokoškolským pedagogem působícím na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Profesně se věnuje tématu vzdělávacích kurikul v
Podcast Mozaika vzdělávání #25: S Jaroslavou Budíkovou o školní zralosti a připravenosti
Jaroslava Budíková je speciální pedagožka pracující v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 11 a 12, lektorka v minulosti spolupracující například s RWCT (Čtením a psaním ke
Podcast Mozaika vzdělávání #24: S Petrem Hopfingerem o přípravě (budoucích) ředitelů škol
Petr Hopfinger je lídrem programu Ředitel naživo, který se zaměřuje na vzdělávání a podporu současných i budoucích ředitelů škol. Jako učitel působil na Mensa gymnáziu
Podcast Mozaika vzdělávání #23: S Janem Dolejšem o rozvoji digitálních dovedností
Jan Dolejš začínal před pěti lety jako lektor digitálních dovedností a postupně se propracoval až k pozici CEO ve společnosti Digiskills, která podporuje lidi a
Proč na vysvědčení hodnotíme slovně?
Stojí to velké množství energie a času, prakticky celý pedagogický tým na jednotlivých textech pracuje více než 14 dní, výsledek nikdy nebude dokonalý, přesto to
Podcast Mozaika vzdělávání #22: S Pavlem Šimerdou o vzdělávání v roli žáka, rodiče, lektora
Pavel Šimerda na sociálních sítích krom svého vlastního jména vystupuje také jako Grumpy Programmer a nejen v posledních týdnech četně komentuje vzdělávání v českých školách.
Plán hodiny vs. realita aneb bez vztahu nelze učit
Jak plánujete svou výuku? Co děláte, když věci nejdou podle plánu? Jak se vypořádáváte se změnami? Nežijeme v ideálním světě. Jako učitelé si plánujeme svou