Konkursní rok 2024: Čí je to škola?
Těžko říct, protože jednou z výrazných charakteristik českého školství je velká roztříštěnost. Objevuje se v něm řada aktérů, kteří mají mezi sebe rozdělenu zodpovědnost za
Konkursní rok 2024: Vypsat, nebo nevypsat?
VYPSAT, NEBO NEVYPSAT? Tak zní klíčová otázka každého konkursu na ředitele školy či školského zařízení. V českých luzích a hájích bohužel platí, že s konkursy
Podcast Mozaika vzdělávání #50: S Milanem Černým o vzdělávání žáků s mentálním postižením
Milan Černý je ředitelem Mateřské školy a základní školy speciální Diakonie Českobratrské církve evangelické Praha, s pracovišti v Michli, ve Stodůlkách a v Strašnicích poskytující
Konkursní rok 2024: Nepromeškejme šanci!
Rok 2024 může být rokem obrody českého školství, ale… Na konci července 2024 končí volební období velké části ředitelek a ředitelů škol. Od mateřských po
Vysvědčení jako třešnička na dortu
Vítám, že se v posledních dnech (opět jako každý půlrok) rozhořely diskuse o způsobech hodnocení ve školách. Diskuse mnohdy zjednodušující, jindy pracující především s emocemi
Podcast Mozaika vzdělávání #49: S Renatou Wolfovou o rozvoji dovedností při čtení, psaní, počítání
Renata Wolfová je speciální pedagožka působící v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 9. Jako lektorka spolupracuje s různými školami a vzdělávacími organizacemi. Autorsky je podepsána pod
Podcast Mozaika vzdělávání #48: S Luďkem Michalikem o životě bilingvního osmiletého gymnázia
Luděk Michalik je zástupcem ředitelky pro gymnázium v soukromé škole Open Gate, učitel matematiky, koordinátor programu The Duke of Edinburgh´s International Award. V rozhovoru jsme
Forbes.cz: Ledová sprcha i rutina. Jak o svou duševní pohodu pečují šéfové a šéfky?
Na webu forbes.cz vyšel článek s názvem „Ledová sprcha i rutina. Jak o svou duševní pohodu pečují šéfové a šéfky?“, do kterého jsem mohl přispět svým pohledem.
Podcast Mozaika vzdělávání #47: S Janou Kyriakou o rozvoji mindfulness a józe ve školách
Jana Kyriakou je spoluzakladatelou a projektovou ředitelkou organizace SEMwell. Také mezinárodně certifikovanou lektorkou jógy a mindfulness pro dospělé, mladistvé a děti. Jako jedna z mála
Podcast Mozaika vzdělávání #46: S Danielem Münichem o (chybějící) evidence-based vzdělávací politice
Daniel Münich je ekonom působící na společném akademickém pracovišti Univerzity Karlovy a Akademie věd ČR CERGE-EI, kde se kromě výuky a vedení akademického think-tanku IDEA
Podcast Mozaika vzdělávání #45: S Adélou Holasovou a Tadeášem Salabou o tech. gramotnostech
Adéla Holasová a Tadeáš Salaba jsou absolventy Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze. Jejich jména jsou spojena s projekty na podporu rozvoje energetické,
Podcast Mozaika vzdělávání #44: S Ondřejem Neumajerem o výuce informatiky a vzdělávání učitelů
Ondřej Neumajer je vedoucím oddělení Digitalizace ve vzdělávání v Národním pedagogickém institutu České republiky. Web organizace Učitel naživo, se kterou také spolupracuje, o něm říká,
Podcast Mozaika vzdělávání #43: S Matějem Bulantem o odborném vzdělávání a revizích RVP 2023
Matěj Bulant je ředitelem odboru Kurikulum odborného vzdělávání, kariérového poradenství a dalšího vzdělávání v Národním pedagogickém institutu České republiky. V rozhovoru jsme se věnovali především
Podcast Mozaika vzdělávání #42: S Mojmírem Zálešákem o studiu a projektech Středoškoláka roku 2023
Mojmír Zálešák je studentem gymnázia Nový PORG a vítězem ceny Středoškolák roku 2023. Nejen mezi svými vrstevníky vyniká hned v několika oblastech. Je předsedou spolku
České školství nepotřebuje revoluci, ale evoluci
Ano, není to žádná originální nebo převratná myšlenka, ale je třeba, aby zazněla. Proč? Protože v českém školství máme příliš mnoho aktérů, kteří stále čekají