
Podcast Mozaika vzdělávání #28: S Jiřím Raitermanem o propojování umění a vzdělávání v Centru DOX
Jiří Raiterman je učitelem Střední umělecké školy grafické v Jihlavě a vedoucím vzdělávacího oddělení pražského Centra současného umění DOX. Jako spoluautor konceptu a kurátor se

Podcast Mozaika vzdělávání #27: S Václavem Strnadelem o fungování mozku a tréninku soft skills
Václav Strnadel již v sedmnácti letech jako středoškolský student vstoupil do světa byznysu, když začal učit angličtinu ve firmách, později na střední i vysoké škole.

Podcast Mozaika vzdělávání #26: S Dominikem Dvořákem o revizích rámcových vzdělávacích programů
Dominik Dvořák je vysokoškolským pedagogem působícím na Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Profesně se věnuje tématu vzdělávacích kurikul v

Podcast Mozaika vzdělávání #25: S Jaroslavou Budíkovou o školní zralosti a připravenosti
Jaroslava Budíková je speciální pedagožka pracující v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 11 a 12, lektorka v minulosti spolupracující například s RWCT (Čtením a psaním ke

Podcast Mozaika vzdělávání #24: S Petrem Hopfingerem o přípravě (budoucích) ředitelů škol
Petr Hopfinger je lídrem programu Ředitel naživo, který se zaměřuje na vzdělávání a podporu současných i budoucích ředitelů škol. Jako učitel působil na Mensa gymnáziu

Podcast Mozaika vzdělávání #23: S Janem Dolejšem o rozvoji digitálních dovedností
Jan Dolejš začínal před pěti lety jako lektor digitálních dovedností a postupně se propracoval až k pozici CEO ve společnosti Digiskills, která podporuje lidi a

Proč na vysvědčení hodnotíme slovně?
Stojí to velké množství energie a času, prakticky celý pedagogický tým na jednotlivých textech pracuje více než 14 dní, výsledek nikdy nebude dokonalý, přesto to

Podcast Mozaika vzdělávání #22: S Pavlem Šimerdou o vzdělávání v roli žáka, rodiče, lektora
Pavel Šimerda na sociálních sítích krom svého vlastního jména vystupuje také jako Grumpy Programmer a nejen v posledních týdnech četně komentuje vzdělávání v českých školách.

Plán hodiny vs. realita aneb bez vztahu nelze učit
Jak plánujete svou výuku? Co děláte, když věci nejdou podle plánu? Jak se vypořádáváte se změnami? Nežijeme v ideálním světě. Jako učitelé si plánujeme svou