
Vysvědčení jako třešnička na dortu
Vítám, že se v posledních dnech (opět jako každý půlrok) rozhořely diskuse o způsobech hodnocení ve školách. Diskuse mnohdy zjednodušující, jindy pracující především s emocemi

Podcast Mozaika vzdělávání #49: S Renatou Wolfovou o rozvoji dovedností při čtení, psaní, počítání
Renata Wolfová je speciální pedagožka působící v Pedagogicko-psychologické poradně pro Prahu 9. Jako lektorka spolupracuje s různými školami a vzdělávacími organizacemi. Autorsky je podepsána pod

Podcast Mozaika vzdělávání #48: S Luďkem Michalikem o životě bilingvního osmiletého gymnázia
Luděk Michalik je zástupcem ředitelky pro gymnázium v soukromé škole Open Gate, učitel matematiky, koordinátor programu The Duke of Edinburgh´s International Award. V rozhovoru jsme

Forbes.cz: Ledová sprcha i rutina. Jak o svou duševní pohodu pečují šéfové a šéfky?
Na webu forbes.cz vyšel článek s názvem „Ledová sprcha i rutina. Jak o svou duševní pohodu pečují šéfové a šéfky?“, do kterého jsem mohl přispět svým pohledem.

Podcast Mozaika vzdělávání #47: S Janou Kyriakou o rozvoji mindfulness a józe ve školách
Jana Kyriakou je spoluzakladatelou a projektovou ředitelkou organizace SEMwell. Také mezinárodně certifikovanou lektorkou jógy a mindfulness pro dospělé, mladistvé a děti. Jako jedna z mála

Podcast Mozaika vzdělávání #46: S Danielem Münichem o (chybějící) evidence-based vzdělávací politice
Daniel Münich je ekonom působící na společném akademickém pracovišti Univerzity Karlovy a Akademie věd ČR CERGE-EI, kde se kromě výuky a vedení akademického think-tanku IDEA

Podcast Mozaika vzdělávání #45: S Adélou Holasovou a Tadeášem Salabou o tech. gramotnostech
Adéla Holasová a Tadeáš Salaba jsou absolventy Fakulty elektrotechnické Českého vysokého učení technického v Praze. Jejich jména jsou spojena s projekty na podporu rozvoje energetické,

Podcast Mozaika vzdělávání #44: S Ondřejem Neumajerem o výuce informatiky a vzdělávání učitelů
Ondřej Neumajer je vedoucím oddělení Digitalizace ve vzdělávání v Národním pedagogickém institutu České republiky. Web organizace Učitel naživo, se kterou také spolupracuje, o něm říká,

Podcast Mozaika vzdělávání #43: S Matějem Bulantem o odborném vzdělávání a revizích RVP 2023
Matěj Bulant je ředitelem odboru Kurikulum odborného vzdělávání, kariérového poradenství a dalšího vzdělávání v Národním pedagogickém institutu České republiky. V rozhovoru jsme se věnovali především

Podcast Mozaika vzdělávání #42: S Mojmírem Zálešákem o studiu a projektech Středoškoláka roku 2023
Mojmír Zálešák je studentem gymnázia Nový PORG a vítězem ceny Středoškolák roku 2023. Nejen mezi svými vrstevníky vyniká hned v několika oblastech. Je předsedou spolku

České školství nepotřebuje revoluci, ale evoluci
Ano, není to žádná originální nebo převratná myšlenka, ale je třeba, aby zazněla. Proč? Protože v českém školství máme příliš mnoho aktérů, kteří stále čekají

Podcast Mozaika vzdělávání #41: S Martinem Kozlem o Učiteli naživo a Řediteli naživo
Martin Kozel je ředitelem organizace Učitel naživo, která stojí za stejnojmenným programem, který umožňuje odborníkům z praxe získat pedagogickou kvalifikaci a připravit se na výkon

Podcast Mozaika vzdělávání #40: S Markétou Jedličkovou o organizaci konferencí TEDxPrague
Markéta Jedličková pracuje jako datová analytička a ve svém volném čase, stejně jako mnoho dalších dobrovolníků, organizuje konference TEDxPrague, v rámci kterých zajímavý hosté představují

130 % průměrného platu pro učitele? Nesmysl!
Několik let slyšíme od politiků napříč spektrem, že učitelé si zaslouží zaručený průměrný plat ve výši 130 % průměrné mzdy. Po schválení vládního návrhu poslaneckou

Podcast Mozaika vzdělávání #39: S Jeanne Bočkovou o podpoře nadaných a motivovaných dětí
Jeanne Bočková je ředitelkou Centra pro talentovanou mládež, které se od roku 2010 věnuje podpoře nadaných a motivovaných dětí a žáků od mateřských škol až