Podcast Mozaika vzdělávání #57: S V. Šnebergerem o globálním vzdělávání a podpoře učitelů
Václav Šneberger je metodikem Young Caritas, hnutí fungujícího pod křídly Charity České republiky, které se zaměřuje na téma globálního vzdělávání. Je metodikem, mentorem a lektorem
Rámcové vzdělávací programy a víceletá gymnázia
„Jestli se rámcové vzdělávací programy (RVP) propsaly do praxe, poznáme na osmiletých gymnáziích. Dokud se nepromění, zůstane stejný celý český vzdělávací systém.“ Tolik můj výkop.
Revize RVP ZV: Kulatý stůl pro vzdělávací oblast geografie
V pátek 10. května 2024 jsem se za Učitelskou platformu zúčastnil „kulatého stolu“, na kterém tvůrci revidovaného rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oboru
Záznam kulatého stolu: Kdo by měl mluvit hlasem učitelů?
V pondělí 29. dubna 2024 jsem za Asociaci pedagogických pracovníků ČR vystoupil v rámci kulatého stolu s tématem Kdo by měl mluvit hlasem učitelů? Setkání
Podcast Mozaika vzdělávání #56: S V. Pechanovou a K. Sirotkovou o Platformě pro včasnou péči
Kateřina Sirotková je ředitelkou Platformy pro včasnou péči. Vladimíra Pechanová členkou její rady a také ředitelkou mateřské školy v Obrnicích. S oběma dámami jsme se
Konkursní rok 2024: Kdo vybírá ředitele školy?
Konkursní komise, mohla by znít intuitivní odpověď, jenže…. V rámci konkursu komise skutečně určí, kteří kandidáti jsou vhodní pro výkon funkce ředitele školy, a mezi
Slovníček moderního školství: tandemová výuka
Tandemová (párová) výuka není doménou jen inovativních (alternativních) škol. V posledních letech s ní v různých podobách experimentují školy napříč stupni vzdělávání, regiony, … (Některé
Podcast Mozaika vzdělávání #55: S Annou Kačabovou o rozvoji podnikavosti v českých školách
Anna Kačabová vede Asociaci podnikavé Česko, která sdružuje jedenáct organizací z řad škol, neziskových organizací a spolků, které usilují o rozvoj podnikavosti v rámci celoživotního
Podcast Mozaika vzdělávání #54: S Simonou Špádovou a Tomášem Konrádem o Inovativním podnikání
Simonu Špádovou a Tomáše Konráda spojuje bakalářský studijní program Inovativní podnikání České zemědělské univerzity. Simona je studentkou třetího ročníku tohoto programu postaveného na finském konceptu
Slovníček moderního školství: průvodkyně, průvodce
Všimli jste si, že řada škol nepoužívá na svém webu nebo v inzerci pojmy jako učitel/ka, vychovatel/ka, asistent/ka pedagoga? Místo toho si vystačí s jediným
Slovníček moderního školství: alternativní škola
Protože se často setkávám s tím, že řada pojmů, které běžně používám, je mimo mou bublinu nepochopena, případně vnímáme v diskusi daný pojem každý (úplně)
Podcast Mozaika vzdělávání #53: S Janou Berkovcovou o roli stínové ministryně školství
Jana Berkovcová je poslankyně a členka Výboru pro vědu, vzdělání, kulturu, mládež a tělovýchovu Parlamentu České republiky. Ve stínové vládě Hnutí ANO zastává pozici ministryně
Podcast Mozaika vzdělávání #52: S Václavem Trojanem o ředitelích a konkursech na ředitele škol
Václav Trojan je bývalý učitel, ředitel gymnázia, vysokoškolský pedagog a současný zakladatel a ředitel Ředitelské akademie. Ve svých různých rolích se dlouhodobě věnuje podpoře ředitelek
Vybíráte ZŠ pro své dítě? Jaké otázky si položit?
Zápisy k povinné školní docházce musí ve všech školách bez ohledu na zřizovatele proběhnout mezi 1. a 30. dubnem. Rodičům zbývá tedy již jen pár
Proč zakládáme Asociaci pedagogických pracovníků ČR?
Protože taková organizace v Česku zcela chybí. Skutečně neexistuje profesní organizace zastupující všechny pedagogické pracovníky s širokou členskou základnou. Tedy neexistovala. Od 7. března 2024