Blog / podcast

Diskuse

Rámcové vzdělávací programy a víceletá gymnázia

„Jestli se rámcové vzdělávací programy (RVP) propsaly do praxe, poznáme na osmiletých gymnáziích. Dokud se nepromění, zůstane stejný celý český vzdělávací systém.“ Tolik můj výkop.

Konkursy

Konkursní rok 2024: Kdo vybírá ředitele školy?

Konkursní komise, mohla by znít intuitivní odpověď, jenže…. V rámci konkursu komise skutečně určí, kteří kandidáti jsou vhodní pro výkon funkce ředitele školy, a mezi

Učitel

Slovníček moderního školství: tandemová výuka

Tandemová (párová) výuka není doménou jen inovativních (alternativních) škol. V posledních letech s ní v různých podobách experimentují školy napříč stupni vzdělávání, regiony, … (Některé

Pedagogické pojmy

Slovníček moderního školství: alternativní škola

Protože se často setkávám s tím, že řada pojmů, které běžně používám, je mimo mou bublinu nepochopena, případně vnímáme v diskusi daný pojem každý (úplně)

Učitel

Proč zakládáme Asociaci pedagogických pracovníků ČR?

Protože taková organizace v Česku zcela chybí. Skutečně neexistuje profesní organizace zastupující všechny pedagogické pracovníky s širokou členskou základnou. Tedy neexistovala. Od 7. března 2024

Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be Open, ZáŠkola, Škola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a dále spolupracuji se společnostmi INFRAV lavici, School My ProjectPodílel jsem se na výuce v kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: