Revize RVP ZV: Kulatý stůl pro vzdělávací oblast geografie

V pátek 10. května 2024 jsem se za Učitelskou platformu zúčastnil „kulatého stolu“, na kterém tvůrci revidovaného rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oboru geografie představili svůj návrh, který nyní prochází veřejným připomínkováním.

Video doporučuji k zhlédnutí, protože v něm zazní mnoho zásadních témat. Například:

  • Pomůže revidované RVP ZV uzavírat nůžky, nebo zvětší rozdíly mezi školami?
  • Na jaké hodinové dotace jsou stavěny očekávané výsledky vzdělávání, když neexistují minimální (ani doporučené) hodinové dotace pro jednotlivé vzdělávací obory?
  • Má vydělení geografie do samostatné vzdělávací oblasti jiný než symbolický význam?
  • Potřebujeme ke kompetenčně formulovaným očekávaným výsledkům vzdělávání také jasně stanovený znalostní a dovednostní základ?
  • Jsou očekávané výsledky vzdělávání nyní formulovány dostatečně srozumitelně? A jsou konkrétní? Jsou měřitelné?
  • Jak revidované RVP ZV pracuje na jedné straně se svobodou škol a učitelů a na straně druhé s jejich zodpovědností?

Záznam najdete na Youtube.

Blog / podcast

S Danielem Münichem v pořadu Školní hlášení

Ve středu 25. září 2024 jsem byl společně s ekonomem Danielem Münichem hostem pořadu Školní hlášení internetové televize TN live. V rozhovoru jsme se věnovali

fotka_kolecko_300
Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be OpenZáŠkolaŠkola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a spolupracuji se společnostmi INFRASchool My ProjectV laviciPodílel jsem se na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: