V pátek 10. května 2024 jsem se za Učitelskou platformu zúčastnil „kulatého stolu“, na kterém tvůrci revidovaného rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání v oboru geografie představili svůj návrh, který nyní prochází veřejným připomínkováním.
Video doporučuji k zhlédnutí, protože v něm zazní mnoho zásadních témat. Například:
- Pomůže revidované RVP ZV uzavírat nůžky, nebo zvětší rozdíly mezi školami?
- Na jaké hodinové dotace jsou stavěny očekávané výsledky vzdělávání, když neexistují minimální (ani doporučené) hodinové dotace pro jednotlivé vzdělávací obory?
- Má vydělení geografie do samostatné vzdělávací oblasti jiný než symbolický význam?
- Potřebujeme ke kompetenčně formulovaným očekávaným výsledkům vzdělávání také jasně stanovený znalostní a dovednostní základ?
- Jsou očekávané výsledky vzdělávání nyní formulovány dostatečně srozumitelně? A jsou konkrétní? Jsou měřitelné?
- Jak revidované RVP ZV pracuje na jedné straně se svobodou škol a učitelů a na straně druhé s jejich zodpovědností?
Záznam najdete na Youtube.