„Jestli se rámcové vzdělávací programy (RVP) propsaly do praxe, poznáme na osmiletých gymnáziích. Dokud se nepromění, zůstane stejný celý český vzdělávací systém.“
Tolik můj výkop. A teď pojďme diskutovat, prosím. Nad čím osobně přemýšlím?
- Pro mnoho rodičů, učitelů i dětí jsou gymnázia elitními organizacemi ukazujícími tu nejvyšší kvalitu. Jsou ale reálné výsledky vzdělávání na gymnáziích v souladu s cíli RVP?
- Co se v gymnaziální výuce změnilo v posledních dvaceti letech?
- Proč mnoho rodičů stále upřednosťnuje 30 dětí ve třídě na gymnáziu před 20 na druhém stupni ZŠ?
- Jakou roli hrají obavy z přijímacích zkoušek na střední školu?
- Nakolik rodiče (nejen absolventi gymnázií) replikují svou vlastní zkušenost s českým vzdělávacím systémem?