Martin Rusek vystudoval Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, kde posléze získal titul Ph.D. v oboru Pedagogika se specializací v didaktice chemie. Od roku 2011 působí na katedře chemie a didaktiky chemie, od léta 2024 zastává funkci proděkana pro vědu a výzkum.
V rozhovoru, který se točil především kolem učitelské profese a přípravy pro učitelské povolání, výuky chemie na základních i středních školách a revizí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání, jsme hledali odpovědi například na tyto otázky:
- Proč se Martin Rusek chtěl stát učitelem?
- Jaké aprobace si pro své studium vybral?
- Jakou má za sebou praxi v regionálním školství a proč upřednostnil akademickou dráhu?
- Jaké jsou podle něj hlavní cíle základního vzdělávání?
- Proč chemie patří mezi žáky k nejméně oblíbeným vzdělávacím oborům a co s tím?
- Bylo nutné revidovat rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání?
- Co přinesly revize v oboru chemie?
- Jaké další kroky by měly následovat po zveřejnění nového RVP ZV?
- Jak velké jsou šance, že revidovaný RVP ZV přinese skutečnou proměnu českého školství?
Podcast najdete například na platformě Spotify.