Otázka týdne #8: V čem byste se opravdu rádi zlepšili?

Svět kolem nás je plný inspirace, plný různých námětů. Pořád čteme o nutnosti osobního rozvoje, o plánech profesního rozvoje o celoživotním vzdělávání. Všude vidíme různé kurzy, nabídky, část z nich úplně zdarma. K tomu požadavky (nejen) zaměstnavatelů na certifikáty, diplomy, osvědčení, …

Opusťme ale na chvíli tento (mnohdy pasivně konzumentský) pohled a vraťme se zpět ke kořenům. Zpět k tomu podstatnému. Otázka, kterou jsem v pondělí 10. srpna položil na Facebooku i Linkedinu zněla: V čem byste se opravdu rádi zlepšili? A sešla se řada zajímavých odpovědí, některé z nich níže sdílím.

Otázka týdne #8: V čem byste se opravdu rádi zlepšili? Svět kolem nás je plný inspirace, plný různých námětů. Všude…

Zveřejnil(a) Marek Adler – učitel, kouč, lektor dne Neděle 9. srpna 2020

Co jsme se dozvěděli?

  • Vytrvalost 😉💪 Vytrvalá sice jsem, ale člověk musí vydržet, aby došel k cíli. Tak držím a jsem vytrvalá 😊 Jen to určitě může být i lepší a vnímám to jako velkou vyzvu…
  • V silnější vůli, to je takový evergreen 😃. Slabou ji nemám, ale posilovat je nutné pořád 👍🏻
  • Tak třeba v angličtině nebo obecně v cizích jazycích a komunikaci. I když má člověk certifikáty, státnice a okolí mu plácá po zádech, stejně je možné dál růst a získávat další konkurenční náskok. A taky uspokojení a štěstí, protože ty lze z komunikace (a hlavně té osobní) neuvěřitelně čerpat ☯️
  • Ve všem 🙂…vždy je co zlepšovat. Především však v online komunikaci a výuce, v tvorbě materiálu…nápady mám, ale nejsem zběhlá v PC programech.
  • Ve zpomaleni reakci. Casto vylitnu driv, nez si to stihnu rozmyslet. A pritom vim, ze reakce s klidnou hlavou byva ucinnejsi a nevyvolava dalsi emoce a spory.
  • V tom, říkat ostatním ne.
  • Dělat pro žáky takovou školu, aby je to bavilo a neotravovali.

Jak to mám já?

  • Dva, tři roky zpět jsem byl velkým sběratelem kurzů. Každý mi něco přinesl, ale z každého z nich jsem vytěžil jen zlomek možného. Byl jsem vlastně spíš pasivním konzumentem, příjemcem zábavy, ale o tom podrobněji někdy později v samostatném článku.
  • V posledním roce jsem absolvoval koučovací výcvik silně propojený s průběžnou praxí. A využívání koučovacích dovedností ve všech mých rolích je pro mne největší výzvou pro příští školní rok.
  • Chtěl bych posilovat všechny tři složky kompetenčního modelu. Znalosti – knihy (opět pozor na pasivitu!); dovednosti – praxe, praxe, praxe; postoje – využívat koučovací dovednosti ve vhodných situacích, nabízet koučování jako vhodný nástroj osobního a profesního rozvoje.

Blog

DSC_4486
Rád komunikuji s dětmi i dospělými. Baví mne klást otázky a motivovat druhé k přemýšlení. V práci i osobním životě. Vyhledávám nové výzvy, společně s kolegy hledám řešení k jejich naplnění. Od sebe i ostatních očekávám maximální úsilí.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

učitelství pro ZŠ a SŠ
informatika | geografie
studium speciální pedagogiky pro učitele
RWCT | Hejného matematika
Respektovat a být respektován
GSuite for Education

Kouč

provázení v roli mentora
životní i profesní koučování
koučovací dovednosti | systemický přístup
principy efektivní komunikace
techniky aktivního naslouchání
kladení otevřených otázek

Lektor

sdílení zkušeností | ověřeno praxí
tandemová výuka
spolupráce pedagogických pracovníků
tematická výuka | projektová výuka
spolupráce školy a rodičů
koučovací dovednosti

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: