Otázka týdne #8: V čem byste se opravdu rádi zlepšili?

Svět kolem nás je plný inspirace, plný různých námětů. Pořád čteme o nutnosti osobního rozvoje, o plánech profesního rozvoje o celoživotním vzdělávání. Všude vidíme různé kurzy, nabídky, část z nich úplně zdarma. K tomu požadavky (nejen) zaměstnavatelů na certifikáty, diplomy, osvědčení, …

Opusťme ale na chvíli tento (mnohdy pasivně konzumentský) pohled a vraťme se zpět ke kořenům. Zpět k tomu podstatnému. Otázka, kterou jsem v pondělí 10. srpna položil na Facebooku i Linkedinu zněla: V čem byste se opravdu rádi zlepšili? A sešla se řada zajímavých odpovědí, některé z nich níže sdílím.

Otázka týdne #8: V čem byste se opravdu rádi zlepšili? Svět kolem nás je plný inspirace, plný různých námětů. Všude…

Zveřejnil(a) Marek Adler – učitel, kouč, lektor dne Neděle 9. srpna 2020

Co jsme se dozvěděli?

  • Vytrvalost 😉💪 Vytrvalá sice jsem, ale člověk musí vydržet, aby došel k cíli. Tak držím a jsem vytrvalá 😊 Jen to určitě může být i lepší a vnímám to jako velkou vyzvu…
  • V silnější vůli, to je takový evergreen 😃. Slabou ji nemám, ale posilovat je nutné pořád 👍🏻
  • Tak třeba v angličtině nebo obecně v cizích jazycích a komunikaci. I když má člověk certifikáty, státnice a okolí mu plácá po zádech, stejně je možné dál růst a získávat další konkurenční náskok. A taky uspokojení a štěstí, protože ty lze z komunikace (a hlavně té osobní) neuvěřitelně čerpat ☯️
  • Ve všem 🙂…vždy je co zlepšovat. Především však v online komunikaci a výuce, v tvorbě materiálu…nápady mám, ale nejsem zběhlá v PC programech.
  • Ve zpomaleni reakci. Casto vylitnu driv, nez si to stihnu rozmyslet. A pritom vim, ze reakce s klidnou hlavou byva ucinnejsi a nevyvolava dalsi emoce a spory.
  • V tom, říkat ostatním ne.
  • Dělat pro žáky takovou školu, aby je to bavilo a neotravovali.

Jak to mám já?

  • Dva, tři roky zpět jsem byl velkým sběratelem kurzů. Každý mi něco přinesl, ale z každého z nich jsem vytěžil jen zlomek možného. Byl jsem vlastně spíš pasivním konzumentem, příjemcem zábavy, ale o tom podrobněji někdy později v samostatném článku.
  • V posledním roce jsem absolvoval koučovací výcvik silně propojený s průběžnou praxí. A využívání koučovacích dovedností ve všech mých rolích je pro mne největší výzvou pro příští školní rok.
  • Chtěl bych posilovat všechny tři složky kompetenčního modelu. Znalosti – knihy (opět pozor na pasivitu!); dovednosti – praxe, praxe, praxe; postoje – využívat koučovací dovednosti ve vhodných situacích, nabízet koučování jako vhodný nástroj osobního a profesního rozvoje.

Blog / podcast

fotka_kolecko_300
Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be OpenZáŠkolaŠkola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a spolupracuji se společnostmi INFRASchool My ProjectV laviciPodílel jsem se na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: