Otázka týdne #6: Jakou zajímavou knihu jste v poslední době přečetli?

V pondělí 27. července jsem na svém FB profilu, ve skupině Pedagogické komory a ve skupině skolaci.com položil další otázku týdne. Jakou zajímavou knihu jste v poslední době přečetli?

Já osobně si na období prázdnin vždy střádám zajímavé knihy, které se pak snažím přečíst. Případně si na prázdniny nechávám knihy obsažnější, které bych během roku četl po kouscích několik týdnů. Letos jsem zatím zvládl:

Doporučení z diskusí

  • Já dočítám Digitální demenci a chystám se na Magické dítě.
  • Osmý život (pro Brilku)
  • NO FUTURE od Boba Kartouze
  • Maminčin mazánek a Smrtící byznys
  • Šikmý kostel (K. Lednická), Příběh služebnice, Svědectví (Atwoodová) , Smrt je mým řemeslem (Merle) , Nečíst (Krobot). Mám to obráceně. Odbornými listuji během roku. Naposledy třeba Nastavení mysli (Dweck). Volný letní čas si užívám s beletrií.
  • Doporučuji knížku “What School Could Be”,  a film: “Most Likely to Succeed”. Je to sice Amerika, ale pro Česko stejně inspirativní. 
  • Přečetl jsem “Mark Dzirasa – 21 dní”, je to svěží a inspirativní, nicméně možná to někdo zatratí jako moc velkou ezoteriku. Je to takový ten druh knihy, která Ti dá tím víc energie vhledů, čím víc se jí otevřeš. 
  • Také jsem zhltnul německý originál knihy s krásným názvem 🇩🇪 Symplify Your Life. V češtině je k mání taky, ale překlad –  neznám – netuším, kam to posunul. V této německé komunitě osobního rozvoje simplify your life autora Wernera Tiki Küstenmachera (tuším evangelický farář) je cca. 49 tisíc lidí a těch knih na téma “jak si zjednodušit život” desítky. Rád ho poslouchám i na podcastech na Spotify, takže doporučuju i pro výuku jazyka.
  • Ken Robinson, Creative Schools. Už někdy na jaře, ale pěkná byla.
  • Teď mám rozečtené Motivační lži od Steffena Kirchenera. A pak se chystám na Atomové návyky.
  • Čtyři prány štěstí od Petra Casanovy
  • Autismus a chardonnay 1 a 2, Řvi potichu brácho. Poslední jmenovaná by podle mě měla být povinnou četbou. Vtipná, čtivá a zároveň reálná (pro člověka, v této realitě žijícího) a naučná (po ostatní).
  • Po X letech, kdy jsem prázdniny věnovala většinou projektům a studiu různých materiálů k výuce, jsem si dala absolutní zákaz myslet na školu a pouze relaxovat. Přečetla jsem knížku fejetonů Rudolfa Křesťana, v knihobudce našla Líbáš jako bůh a Třetí patro od Poledňákové a Pelanta a momentálně louskám vzpomínkovou bichli jednoho rockového zpěváka (18 and life on Skid Row). Nenáročná a oddechová literatura – a právě tohle jsem na léto potřebovala. Přece nemusím být ještě i o dovolené Mařena Komenská a rýpat se v odborných knihách nebo učebnicích! 

Všem děkuji za příspěvky!

Blog

DSC_4486
Rád komunikuji s dětmi i dospělými. Baví mne klást otázky a motivovat druhé k přemýšlení. V práci i osobním životě. Vyhledávám nové výzvy, společně s kolegy hledám řešení k jejich naplnění. Od sebe i ostatních očekávám maximální úsilí.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

učitelství pro ZŠ a SŠ
informatika | geografie
studium speciální pedagogiky pro učitele
RWCT | Hejného matematika
Respektovat a být respektován
GSuite for Education

Kouč

provázení v roli mentora
životní i profesní koučování
koučovací dovednosti | systemický přístup
principy efektivní komunikace
techniky aktivního naslouchání
kladení otevřených otázek

Lektor

sdílení zkušeností | ověřeno praxí
tandemová výuka
spolupráce pedagogických pracovníků
tematická výuka | projektová výuka
spolupráce školy a rodičů
koučovací dovednosti

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: