Otázka týdne #6: Jakou zajímavou knihu jste v poslední době přečetli?

V pondělí 27. července jsem na svém FB profilu, ve skupině Pedagogické komory a ve skupině skolaci.com položil další otázku týdne. Jakou zajímavou knihu jste v poslední době přečetli?

Já osobně si na období prázdnin vždy střádám zajímavé knihy, které se pak snažím přečíst. Případně si na prázdniny nechávám knihy obsažnější, které bych během roku četl po kouscích několik týdnů. Letos jsem zatím zvládl:

Doporučení z diskusí

  • Já dočítám Digitální demenci a chystám se na Magické dítě.
  • Osmý život (pro Brilku)
  • NO FUTURE od Boba Kartouze
  • Maminčin mazánek a Smrtící byznys
  • Šikmý kostel (K. Lednická), Příběh služebnice, Svědectví (Atwoodová) , Smrt je mým řemeslem (Merle) , Nečíst (Krobot). Mám to obráceně. Odbornými listuji během roku. Naposledy třeba Nastavení mysli (Dweck). Volný letní čas si užívám s beletrií.
  • Doporučuji knížku „What School Could Be“,  a film: „Most Likely to Succeed“. Je to sice Amerika, ale pro Česko stejně inspirativní. 
  • Přečetl jsem „Mark Dzirasa – 21 dní“, je to svěží a inspirativní, nicméně možná to někdo zatratí jako moc velkou ezoteriku. Je to takový ten druh knihy, která Ti dá tím víc energie vhledů, čím víc se jí otevřeš. 
  • Také jsem zhltnul německý originál knihy s krásným názvem 🇩🇪 Symplify Your Life. V češtině je k mání taky, ale překlad –  neznám – netuším, kam to posunul. V této německé komunitě osobního rozvoje simplify your life autora Wernera Tiki Küstenmachera (tuším evangelický farář) je cca. 49 tisíc lidí a těch knih na téma „jak si zjednodušit život“ desítky. Rád ho poslouchám i na podcastech na Spotify, takže doporučuju i pro výuku jazyka.
  • Ken Robinson, Creative Schools. Už někdy na jaře, ale pěkná byla.
  • Teď mám rozečtené Motivační lži od Steffena Kirchenera. A pak se chystám na Atomové návyky.
  • Čtyři prány štěstí od Petra Casanovy
  • Autismus a chardonnay 1 a 2, Řvi potichu brácho. Poslední jmenovaná by podle mě měla být povinnou četbou. Vtipná, čtivá a zároveň reálná (pro člověka, v této realitě žijícího) a naučná (po ostatní).
  • Po X letech, kdy jsem prázdniny věnovala většinou projektům a studiu různých materiálů k výuce, jsem si dala absolutní zákaz myslet na školu a pouze relaxovat. Přečetla jsem knížku fejetonů Rudolfa Křesťana, v knihobudce našla Líbáš jako bůh a Třetí patro od Poledňákové a Pelanta a momentálně louskám vzpomínkovou bichli jednoho rockového zpěváka (18 and life on Skid Row). Nenáročná a oddechová literatura – a právě tohle jsem na léto potřebovala. Přece nemusím být ještě i o dovolené Mařena Komenská a rýpat se v odborných knihách nebo učebnicích! 

Všem děkuji za příspěvky!

Blog / podcast

fotka_kolecko_300
Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be OpenZáŠkolaŠkola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a spolupracuji se společnostmi INFRASchool My ProjectV laviciPodílel jsem se na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: