Otázka týdne #12: Jakou nejlegračnější historku jste v začátku nového školního roku zažili?

V pondělí 7. září jsem na svém FB profilu, Linkedin profilu, ve skupině Pedagogické komory a ve skupině skolaci.com položil další otázku týdne. Jakou nejlegračnější historku jste v začátku nového školního roku zažili?

Zde je souhrn zajímavých a úsměvných odpovědí:

  • Já se nadšením tetelím z novotvarů. Připadá mi to u malých žáčků roztomilé. Např. by si jeden žák přál ještě jednu PRÁZDNINU (ne celé prázdniny, ty jsou moc dlouhé). Jiný nám vyčetl, že na něj NEPOČKÁVÁME (ne, že nečekáme, ale chvilku počkat bychom prý vždycky měli).
  • Připomněla jste mi, jak kdysi dávno mě ve školce na vycházce vzala jedná holčička za ruku, když už „nemohla“ ..a řekla:“paní učitelko, POTÁHNI“
  • Moje dcera chtěla pochválit mimořádně povedený oběd a zvolila slovo výchutné – výborné i chutné se jí zdálo příliš málo.
  • Nase sdileni ve sborovne (nutno dodat, ze jsme po temer tri mesice ucili online 20minutove lekce):“Taky vam prijde tech 45 minut nejak strasne dlouhych? Ja jsem uz uplne umluvenej!“ (a to bylo po treti hodine) 
  • Žáček deváté třídy na novou paní asistentku: „Si budeme tykat.“ Není to úplně legrační, ale ve sborovně nás to pobavilo.
  • U nás v MŠ – 2-3 leté děti si hrají, holčičky vozí kočárek a v tom slyším, jak jedna na druhou: “Elí, počkej na mě, šem špočená jak myš” 
  • 6. trida: Štěpáne, kde mám Kč za učebnici? Žák se zamysli a řekne: Paní ucitelko, berete i stravenky?
  • Čtyřletá holčička: „Paní učitelko, umíš udělat kotoul ve vodě?“ Já: „Ano,pokud tam bude dost vody.“ Holčička si mě nevěřícně prohlédne a odpoví: “ Fakt jo, ty taková velká a stará?“ (je mi 55). Dostala mě.
  • Vybíráme s devaťáky hlášky na mikiny, jedna z nich je hláška třídy „Drž hubu“. Tak jim vysvětluji, že nevím, jak manžel přežije takový nápis na mojí mikině. A za druhé, že vulgarismus si tam vážně nemůžeme dovolit. Jedna žákyně: „Jaký?“ Já „Drž hubu“. No a to už ležela celá třída.
  • Tříletý nováček 4. den docházky do školky říká mamince v šatně: „Já teď budu chvilku brečet a pak mě to bude zase bavit. „
  • To když si kolegyně spletla laminovačku s řezačkou a nemohla na ní zaboha najít to světýlko… 
  • Při dozoru v jídelně: studenti si musejí před vstupem dezinfikovat ruce. Mají k dispozici 3 dávkovače, 1 s gelem a 2 rozprašovače. Jeden pospíchal a chtěl projít bez. Jeho spolužák ho upozornil: Nejdřív stříkej, potom papej. Chechtali se ještě při odchodu z jídelny.
  • Zrovna dnes. Po celém dnu v zoo s VELMI divokými druháky moje psychicky vyčerpaná kolegyně vysvětlovala dětem, že určité věci nemohou dělat. No a mezi řečí okřikla opice, aby slezly dolů. V tu chvíli jsem pochopila, že to s ní začíná být opravdu vážné.
  • V první školní den jsem říkala druhákům, co budeme dělat zítra. V tom okamžiku jeden z nich úplně ztuhnul, vytřeštil oči a: „My sem jdem i zítra???“ Fakt mě pobavil.
  • Šesti léta holčička v první třídě povídá paní učitelce “ paní učitelko až vy tu jednou nebudete tak já Vás plně nahradím“ 

Otázka týdne #12: Jakou nejlegračnější historku jste v začátku nového školního roku zažili? Pochlubte se. Co vtipného…

Zveřejnil(a) Marek Adler – učitel, kouč, lektor dne Neděle 6. září 2020

Děkuji všem za komentáře. Těším se, až budu moci přidat nějakou svou vtipnou historku. Zatím se nepoštěstilo.

Blog / podcast

fotka_kolecko_300
Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be OpenZáŠkolaŠkola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a spolupracuji se společnostmi INFRASchool My ProjectV laviciPodílel jsem se na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: