Konkursní rok 2024: Nepromeškejme šanci!

Rok 2024 může být rokem obrody českého školství, ale…

Na konci července 2024 končí volební období velké části ředitelek a ředitelů škol. Od mateřských po střední. Nejen pro zřizovatele je to jedinečná příležitost, jak pohnout se svými školami. Vzhledem k legislativnímu vymezení rolí příležitost v podstatě jediná.

Je třeba nezaspat, protože platí:

  • Zřizovatel může konkurs vyhlásit v období od začátku šestého měsíce do konce čtvrtého měsíce před uplynutím období 6 let výkonu práce na pracovním místě ředitele školy. (Dle vyhlášky č. 54/2005 Sb., o náležitostech konkursního řízení a konkursních komisích.)

Pro úplnost doplňuji variantu, na kterou je již u letošní možné vlny konkursů pozdě a která je uplatňována naprosto výjimečně:

  • Zřizovatel je povinen vyhlásit konkursní řízení vždy, navrhne-li to nejpozději 6 měsíců před koncem šestiletého období Česká školní inspekce nebo školská rada.

Proč o tom všem píšu?

  • Protože mnoho aktérů českého školství neví, že šance na proměnu konkrétní školy je teď a další přijde za šest let.
  • Protože mnoho členů školských rad netuší, jakou pravomoc školské rady vůči ředitelům mají.
  • Protože mnoho zřizovatelů bude třeba postrčit, aby se nebáli konkurs vyhlásit.
  • Protože pro budoucí ředitele je nejvyšší čas zintenzivnit přípravy směrem ke konkursu (pokud bude vyhlášen).

Nepromeškejme šanci, kterou nám jaro 2024 nabízí!

Mým vkladem budiž:

  • Zvedání tématu na sociálních sítích a v médiích.
  • Správcovství FB skupiny Konkursy na ředitele škol.
  • Nabídka konzultací všem, kdo se připravují na konkurs.
  • Nabídka sdílení všech svých materiálů k tématu konkursů.

Děkuji všem, kteří přiloží ruku k dílu!

Blog / podcast

S Danielem Münichem v pořadu Školní hlášení

Ve středu 25. září 2024 jsem byl společně s ekonomem Danielem Münichem hostem pořadu Školní hlášení internetové televize TN live. V rozhovoru jsme se věnovali

Pro jednotlivce i týmy jsem průvodcem krajinou vzdělávání, osobního a profesního rozvoje. Pomáhám svobodně přemýšlet a zodpovědně se rozhodovat. Vyznávám vzájemný respekt a otevřenou komunikaci, sdílím osobně vyzkoušené postupy, věřím v sílu spolupráce. Cílem jsou inspirativní učitelé, motivovaní žáci a spokojení rodiče.

Marek Adler

Učitel, kouč, lektor

Učitel

Mám zkušenosti s výukou dětí od první třídy základní školy až po maturanty, ve školách různých velikostí, zřizovatelů a zaměření. Dva roky jsem každodenně spolupracoval v učitelském tandemu, ve výuce jsem spolupracoval a spolupracuji také s asistenty pedagoga. V různých rolích jsem se podílel na doprovázení začínajících kolegů, na podpoře jejich profesního rozvoje. Věřím, že mým hlavním úkolem je vytvářet podmínky, ve kterých může probíhat efektivní výchova a vzdělávání. Záleží mi na kvalitě, proto stále prohlubuji své znalosti a dovednosti.

Kouč

Doprovázím jednotlivce i týmy na cestě osobního a profesního růstu. V projektu Růžová mašinka nabízím koučování pracovníkům pomáhajících profesí. Ve školách Be OpenZáŠkolaŠkola Osmička jsem doprovázel vedoucí pracovníky škol a učitele v tématech spolupráce v učitelských tandemech, výuka v integrovaných tématech, rozvoj klíčových kompetencí žáků, formativní hodnocení a dalších. Zaměřuji se také na formování cílů a doprovázení při naplňování plánů profesního rozvoje pedagogických pracovníků.

Lektor

Pro rodiče i pedagogy připravuji webináře zaměřené na výběr základní školy a přípravu k zápisu k povinné školní docházce. Na realizaci seminářů a webinářů v tématech využití ICT ve výuce, tandemová výuka, spolupráce pedagogických pracovníků, spolupráce školy a rodičů, integrovaná tematická výuka, rozvoj kompetencí žáků, výuka v projektech jsem spolupracoval a spolupracuji se společnostmi INFRASchool My ProjectV laviciPodílel jsem se na výuce v kvalifikačních kurzech pro asistenty pedagoga organizovaných školou Mills.

Kontaktní formulář

Marek Adler 2020 © All Rights Reserved. Design by Elementor.

Mobil: +420 776 737 801, e-mail: