Jak už to u těchto dvou autorů bývá, kniha kombinuje teorii a praxi, přičemž tentokrát převažují spíše příklady z praxe, a vytváří poutavý průchod konkrétním tématem z oblasti školského managementu. Procesem změn ve specifickém školském prostředí provází tři rozdílné příklady, které jsou popisovány v různých fázích cyklu změny – slučování škol, zavádění středního managementu ve formě ročníkových či oborových týmů a projektová výuka v rámci týdenní expedice. V závěru je vše doplněno krátkým shrnutím témat řediteli škol plánovaných změn, jak je autoři zaznamenali na svých seminářích.
Poznámky pro další použití:
- Definice změny
- Role ředitele školy
- Lídr, manažer, vykonavatel
- Kompetence ředitele školy
- SWOT/STEP analýza
- Fáze změny
- Destabilizace – vnější x vnitřní impulsy
- Analýza a rozhodování – Gap analýza, analýza 5F, VRIO analýza
- Plánování – strategická úroveň – SMART, taktická úroveň, operativní úroveň
- Implementace – raná, vlastní
- Reflexe – věcná, procesní, osobní spokojenost
- Stabilizace
- Změna a lidé
- Vytváření a analýza pracovního místa
- Kvalifikační profil
- Pracovní náplň
- Kompetenční profil
- Adaptace
- Sledování a hodnocení pracovního výkonu – zpětná vazba
- Vzdělávání pracovníků
- Ředitelé a aktuální potřeba změn
- Rozděleno do tří oblastí – pedagogové, ŠVP, škola jako taková
Více na cbdb.cz