Pod zkratkou IVýP se skrývá nástroj pro řešení rizikového chování žáků, který mají školy k dispozici už přibližně osm let. Přesto je povědomí o jeho existenci velmi malé. Pojďme se na něj blíže podívat!
Co nám IVýP nabízí?
👉🏻 Prostor pro setkání všech klíčových aktérů: žák, škola, zákonný zástupce.
👉🏻 Strukturu pro vzájemnou dohodu směřující k řešení problému.
👉🏻 Dokumenty pro záznam jednání a jejich výstupů.
❗️ Web MŠMT říká: Hlavní myšlenkou IVýP není sankciování chování dítěte nebo zákonných zástupců, ale hledání efektivní pomoci pro žáka a podpory pro zákonné zástupce.
Jaké části dokument IVýP obsahuje?
👉🏻 Vymezení (popis) problému.
👉🏻 Úkoly pro všechny tři strany směřující k odstranění rizikového chování.
👉🏻 Opatření, která se uplatní v případě nezlepšení situace.
👉🏻 Termín dalšího setkání (hodnocení).
Bližší informace najdete na webu MŠMT.
❓ Věděli jste o existenci individuálního výchovného programu?
❓ Máte s ním osobní zkušenost?
❓ V jakých situacích by mohl pomoci?
K tématu můžeme diskutovat na síti Linkedin.